Gala Farmacistilor
Piața farmaceutică în trimestrul al doilea 2018

Data: 12/09/2018
orizonturi

C
onform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim Customer Information estimează că în perioada iulie 2017 – iunie 2018, volumul medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 595,6 milioane cutii, în creştere cu 6,2% faţă de perioada iulie 2016 – iunie 2017, în creștere fiind și numărul total de zile de tratament (7,4%). Valoarea medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 15,22 miliarde lei la preţ de distribuție, în creștere cu 15,9% față de perioada iulie 2016 – iunie 2017. Izolând impactul programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV), valoarea medicamentelor Rx din farmacii a crescut cu 8,9% față de aceeași perioadă.

Pharma & Hospital Report, studiu de referință în analiza pieței farmaceutice din România, este realizat începând cu anul 1996.

Evoluția pieței în volum



În trimestrul 2 2018, volumul total al medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 146,8 milioane cutii, în creștere cu 5,3% față de trimestrul 2 din 2017, creștere susținută atât de canalul de retail 5,1 % cât și de spital care a înregistrat un avans de 10,0%. Pe segmente, ratele de creştere în volum au fost de 5,2% pentru Rx în farmacii și 4,8% pentru OTC în farmacii.

În perioada iulie 2017 – iunie 2018, volumul total al pieţei a fost de 595,6 milioane cutii, în creştere cu 6,2% faţă de iulie 2016 – iunie 2017. Volumul medicamentelor pe bază de rețetă (Rx) din farmacii s-a ridicat la 368,6 milioane cutii (+5,9% față de iulie 2016 – iunie 2017), cel al medicamentelor fără prescripție (OTC) la 197,9 milioane cutii (+6,8%), iar volumul medicamentelor din spital la 29,2 milioane cutii (+4,9%).

Evoluția pieței în valoare



În trimestrul 2 2018, valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 3,83 miliarde lei, în creştere cu 16,4% față de trimestrul 2 din 2017, creştere datorată în special contractelor cost-volumrezultat și cost-volum, care au înregistrat creşteri mai mari. Pe segmente, ratele de creştere în lei au fost de 19,8% pentru Rx în farmacii, 11,5% pentru OTC în farmacii şi 6,8% pentru spitale.

În perioada iulie 2017 – iunie 2018, valoarea totală a pieţei a fost de 15,22 miliarde lei, în creştere cu 15,9% faţă de iulie 2016 – iunie 2017. Medicamentele pe bază de rețetă (Rx) din farmacii au atins 10,2 miliarde lei (+17,7 %), medicamentele fără prescripție (OTC) din farmacii au atins 3,27 miliarde lei (+14,6%), iar segmentul de spital a atins 1,74 miliarde lei (+8,5%).

Izolând impactul semnificativ al programelor cost-volum-rezultat (CVR) și într-o măsură mai mică costvolum (CV), totalizând cca 1,53 miliarde lei, piața de medicamente Rx fără contract din farmacii a crescut față de perioada iulie 2016 – iunie 2017 cu 8,9%, însumând 8,67 miliarde lei.

Grupe terapeutice mari - MAT (2018-Q2) – (Iulie 2017 – Iunie 2018)



În privința evoluției principalelor grupe terapeutice, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri în volum peste media pieței în cazul medicamentelor destinate sistemului digestiv și metabolism (8,6%), medicamentelor destinate sistemului nervos (8,2%) și cardiovascular (6,4%). Sub media pieței s-au situat medicamentele anti-infecțioase sistemice (0,6%), cele destinate sistemului musculo-scheletic (3,7%), cele antineoplazice și imunomodulatoare (4,8%) sau cele pentru sistemul respirator (5,7%).

În valoare, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri peste media pieței în cazul medicamentelor antiinfecțioase sistemice (46,3%) și al medicamentelor destinate sistemului digestiv și metabolism (16,4%).

Sub media pieței s-au situat medicamentele destinate sistemului nervos (5,9%), cele destinate sistemului cardiovascular (10.3%), cele pentru sistemul respirator (10.5%), cele antineoplazice și imunomodulatoare (10,8%) și cele destinate sistemului musculo-scheletic (13,2%).

Top 20 Corporații în Volum - MAT (2018 – Q2) – (Iulie 2017 – Iunie 2018)

În volume, componența principalelor 10 corporaţii pentru ultimele 12 luni nu se modifică în comparație cu trimestrul anterior, pe primul loc fiind Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 67,0 mil. unități, urmată de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu vânzări de 53,1 mil. unități și Servier (inclusiv Egis) cu 35,5 mil. unități.

Topul primilor 10 jucători este completat de Krka (33,7 mil. unități), Antibiotice (31,7 mil. unități), GlaxoSmithKline (27,4 mil. unități), Alvogen (inclusiv Labormed) cu 24,9 mil. unități, Novartis (inclusiv Sandoz) cu 23,3 mil. unități, Gedeon Richter (21,5 mil. unități) și Biofarm (20,2 mil. unități).



Top 20 Corporații în Valoare - MAT (2018 – Q2) – (Iulie 2017 – Iunie 2018)

Componența primelor 3 corporații din punct de vedere al valorii pentru ultimele 12 luni nu se modifică, pe primul loc fiind Abbvie cu 1.458,8 mil. lei, urmată de Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 1.056,5 mil. lei și de Servier (inclusiv Egis) cu 672,3 mil. lei. Ascensiunea corporației Abbvie se datorează în mare parte creșterii produselor utilizate în tratamentul fără interferon al hepatitei C.

Topul primilor 10 jucători este completat de Novartis (inclusiv Sandoz) cu 656,6 mil. lei, Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 640,5 mil. lei, GlaxoSmithKline (619,4 mil. lei), Pfizer (598,5 mil. lei), AstraZeneca (497,1 mil. lei), Bristol Myers Squibb (481,1 mil. Lei) și Hoffmann La Roche (407,9 mil. lei).





1 inclusiv ZENTIVA
2 inclusiv SANDOZ
3 inclusiv EGIS
4 inclusiv TERAPIA
5 inclusiv ACTAVIS
6 inclusiv LABORMED

NB: Aceste date estimează ieşirile de produse din farmacii către pacienţi, calculul valorilor şi cotelor de piaţă de mai sus fiind efectuat în preţuri de achiziţie în farmacie. Aceste date nu constituie informații referitoare la cifra de afaceri și indicatorii de profit ai producătorilor de medicamente prezenți în România și nici nu pot fi extrapolate în acest sens, datorită cadrului specific de reglementare a pieței interne.


Despre Cegedim Customer Information:Cegedim Customer Information este compania care continuă segmentul de activitate cel mai matur datele de vânzări desprins din Cegedim Romania la sfârșitul anului 2014. În cei peste 20 de ani de activitate s-a axat pe susținerea companiilor producătoare printr-un portofoliu tot mai diversificat de soluții și servicii având în prezent un număr de peste 80 de clienți. În prezent compania numără 30 de angajați și un număr variabil de colaboratori.

Despre Cegedim:Fondată în 1969, Cegedim este o companie de tehnologie și servicii inovatoare în domeniul managementului fluxului de date digitale pentru sistemele de îngrijire a sănătății și pentru B2B și un dezvoltator de software pentru profesioniștii din domeniul sanitar și sistemele de asigurări de sănătate. Cegedim are peste 4.200 angajați în 10 de țări și a realizat venituri de 457,4 mil. EUR în 2017. Cegedim SA este listată la Bursa din Paris (EURONEXT: CGM).
Pentru mai multe informații, vizitați www.cegedim.com.

Contacte: Mihaela MIHAI
Cegedim Customer Information
Senior Product Manager
Tel.: +40 (0)3 72 13 95 90
mihaela.mihai@cegedim.com
Aude BALLEYDIER
Cegedim
Media Relations
Tel.: +33 (0)1 49 09 68 81
aude.balleydier@cegedim.fr
Follow Cegedim:
Marian Pană
punctul pe i

Sunt avantaje si dezavantaje să fii antreprenor.
Acest editorial este un ”laudatio” pentru cei peste 1000 de antreprenori ”farmaceutici”. Să-ți iei soarta ”în propiile mâini” nu e deloc o decizie ușoară. În principal sunt doamne farmaciste care au riscat pentru a-și construi o farmacie. Și au riscat mult: bani, sănătate, timp.

Am găsit următorul text în cartea ”Cum să devii remarcabil” din seria Dale Carnegie Training ...
Ioan-Aurel Pop
reteta de cultura

Nu se știe în detaliu prin ce mecanisme ale minții ne atrage trecutul, dar fenomenul este incontestabil, chiar dacă unii dintre noi detestă (sau afirmă că detestă) acest lucru. O explicație generală există și este arhicunoscută: istoria reprezintă viața oamenilor trăitori în trecut, iar viața este esența „trestiei gânditoare” numite om. Cum să nu fim atrași de viață, adică de noi înșine, de soarta noastră ...