Nominalizati pentru vot la pentru categoria premiilor Campanii sociale/umanitare/de informare

2. Let’s Green Together
Campanie Johnson&Johnson  România



evenimente

Data: 15/11/2012
evenimente

Johnson&Johnson Romania prin compania sa farmaceutică Janssen (www.janssen-romania.com), se dedicată dezvoltării de medicamente noi pentru îmbunătăţirea stării de sănătate şi a calităţii vieţii, se implică activ în conceperea şi implementarea unor programe de responsabilitate socială în direcţii precum: protecţia mediului înconjurător, educaţie şi dezvoltare durabilă.
Dintre aceste programe, campania Let’s Green Together, care a debutat în anul 2011, a avut cel mai mare impact de până acum şi a cuprins două dimensiuni conexe: cea externă, prin activităţile de voluntariat îndreptate înspre comunitate şi cea internă, implicând voluntar peste 80 angajaţi ai companiei Janssen România pentru dezvoltarea culturii „eco” în interiorul organizaţiei. Campania Let’s Green Together a cuprins 3 mari activităţi în ultimul an: curăţarea unei porţiuni a plajei Mamaia, plantarea a 125 copăcei în Parcul Izvor şi amenajarea spaţiului verde al Şcolii nr. 85 din Capitală. Printre rezultatele acestei iniţiative de sustenabilitate, se numără colectarea a 2 camioane de deşeuri de pe porţiunea de plajă şi oferirea unui spaţiu „eco” de recreere pentru aproximativ 900 de elevi.  Janssen România dovedeşte astfel că, prin promovarea internă a culturii „eco”, compania influenţează direct calitatea vietii comunităţii din care face parte.

I. Perioada desfăşurării

Campania “Let’s Green Together” este încă în desfăşurare, ea debutând în anul 2011 dar, datorită succesului său, continuând până la finele anului 2012, cu o viziune extinsă şi pentru anii următori. De atunci până în prezent, campania s-a desfăşurat în 3 momente distincte care au constat în acţiuni de voluntariat ale căror beneficiari au fost diverse grupuri din comunitate. Aceeaşi campanie a avut loc şi pe plan intern, constând în distribuirea de materiale informative şi acţiuni educaţionale pentru angajaţi.

II. Descrierea campaniei

Campania “Let’s Green Together” are o structură integrativă, în măsura în care se adresează atât beneficiarilor acţiunilor de voluntariat, cât şi angajaţilor companiei Janssen, având ca scop final îmbunătăţirea mediului înconjurător prin activităţi care au ca punct central educarea, informarea şi dezvoltarea durabilă.
În anul 2011 au avut loc două mari iniţiative ce s-au desfăşurat sub tema protejării mediului înconjurător şi cu scopul de a creşte rata de conştientizare a problemelor de mediu, prin puterea exemplului. Astfel, pe data de 15 Septembrie toţi angajaţii Johnson/Johnson România au curăţat o porţiune populară a litoralului românesc care se întinde între staţiunile Mamaia şi Năvodari. Rezultatul măsurabil al colectării deşeurilor l-au reprezentat cele 2 camioane de gunoi adunate. O lună mai târziu, pe data de 28 Octombrie 2011, a avut loc cea de-a doua iniţiativă din campania “Let’s Green Together”, moment în care toţi angajaţii companiei s-au mobilizat din nou pentru a planta 125 de copăcei în Parcul Izvor din Bucureşti. Dotaţi cu unelte de grădinărit, găleţi cu apă şi multă energie, echipa Johnson&Johnson România a lucrat  pentru a reabilita unul dintre cele mai importante dar, totodată, mai neglijate parcuri din Bucureşti.    
În anul 2012, în cadrul unei a treia acţiuni de voluntariat, a fost amenajat spaţiul verde şi locul de joacă din curtea Şcolii nr. 85, situată în Bucureşti, Sectorul 2. Curtea şcolii, care măsoară o suprafaţă de aproximativ 1000 de metri pătraţi, a fost refăcută astfel încât elevii să beneficieze de o zonă verde în care să se poată juca şi relaxa.
Acest demers a fost necesar deoarece până acum zona nu era amenajată corespunzător pentru petrecerea timpului liber sau a desfăşurării unor activităţi recreative. După terminarea acţiunii de voluntariat, spaţiul din curtea Şcolii nr. 85 a devenit mult mai vesel, mai colorat şi mai prietenos. Acţiunea de amenajare a fost astfel gândită încât, odată cu întoarcerea la şcoală pe data de 17 Septembrie, micii elevi să se bucure de o surpriză cât mai plăcută şi mai aproape de spiritul „eco”. Realizăm şi împlinim nevoia stringentă a copiilor de a se juca într-un mediu sănătos, ecologic şi verde, astfel încât aceştia să aibă şansa de a se transforma în adulţi sănătoşi şi conştienţi de importanţa respectării mediului în care trăiesc.
Din acelaşi program “Let’s Green Together” mai fac parte şi alte iniţiative interne precum “Peretele Sustenabilităţii”, amplasat în incinta sediului companiei sau buletinele informative pe teme de sustenabilitate, adresate tuturor angajaţilor Janssen din România. La lansarea “Peretelui Sustenabilităţii”, care încurajează şi reaminteşte necesitatea unui comportament responsabil faţă de mediu, angajaţii companiei au primit o serie de eco-genţi şi alte cadouri eco, fabricate de către persoane cu dizabilităţi fizice, din comunitatea noastră imediată.  

III. Obiectivul şi motivaţia campaniei

Iniţiativele Johnson&Johnson Romania sunt susţinute de Credo-ul companiei, un sistem de valori care ghidează moral toate acţiunile pe care angajaţii companiei le întreprind. Această abordare pe două dimensiuni (internă şi externă) încurajată de către Credo şi, în acelaşi timp, dublată de scopul companiei de a contribui la îmbunătăţirea stării de sănătate a populaţiei şi a calităţii vieţii, ne inspiră să ne implicăm în dezvoltarea acestor programe de responsabilitate socială, în direcţii precum: protecţia mediului înconjurător, educaţie şi dezvoltare durabilă.

IV. Rezultatele campaniei

La toate acţiunile au luat parte peste 80 de voluntari din toată ţara, angajaţi ai companiei Johnson&Johnson în România. Aceştia au curăţat plajele din porţiunea Mamaia – Năvodari, adunând astfel 2 camioane de deşeuri, au plantat 125 de copăcei în Parcul Izvor din Bucureşti, şi au instalat echipamente de joacă pentru copii (leagăn, carusel şi balansoare). În cadrul aceleaşi acţiuni care a avut loc la Şcoala nr. 85, angajaţii Janssen România au sădit de asemenea şi 5 mesteceni şi 30 de betula şi tecoma (plante agăţătoare), dar au pictat şi un întreg perete care conduce către uşa de intrare în şcoală. Echipamentele folosite la amenajarea spaţiului de joacă sunt fabricate din lemn şi produse în România, astfel încât amprenta asupra mediului să fie cât mai redusă.
Din perspectivă internă, aceste activităţi de voluntariat devin continuarea firească a culturii “eco” la care aderă toţi angajaţii Johnson&Johnson România. Cultura „eco” este întreţinută şi prin colectarea riguroasă şi selectivă a deşeurilor produse la locul de muncă.

V. Publicul-ţintă

Publicul-ţintă al campaniei “Let’s Green Together” a fost reprezentat pe de o parte de beneficiari din comunitatea imediată, cum ar fi cei peste 900 elevi ai Şcolii nr. 85 alături de profesorii acestora, iar pe de altă parte de cei peste 80 de angajaţi ai Johnson&Johnson România. 

VI. Element de noutate

Elementul de noutate constă în valorificarea muncii persoanelor cu dizabilităţi fizice, prin achiziţionarea eco-genţilor fabricate de aceştia, şi utilizarea obiectelor de către angajaţii Johnsons&Johnson România.
 

 

EVENIMENTE


EDITORIAL
INTERVIU
editorial

Proverbele şi zicătorile nu se nasc din nimic. Şi în urma unor articole pe care le-am citit în ultima vreme, a ieşit din tolba neamului zicala cu pisica aruncată peste gard! Şi mă refer acum, la două materiale apărute în presa online ...
univers farmaceutic
Acest site, numele sau si tot materialul inclus este copyright © Colegiul Farmacistilor din Romania (toate drepturile rezervate).
Reproducerea totală sau parțiala, și sub orice altă formă, tipărită sau electronică, sau distribuția articolelor se face numai cu acordul scris al autorului.
WebDesign by Incorom