Nominalizati pentru vot la pentru categoria premiilor Campanii sociale/umanitare/de informare

5. Medicamentele nu sunt bomboane
 
O campanile ARPIM privind riscurile automedicaţiei în cazul copiilor


evenimente

Data: 15/11/2012
evenimente

General
Este o campanie realizată de Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente cu sprijinul Ministerului Sănătăţii.
Campanie se desfăşoară în perioada Aprilie – Decembrie 2012.
 
Premise

- Un studiu de piaţă realizat de ARPIM în colaborare cu firma de cercetare Unlock Market Research în luna martie a anului 2012, relevă un aspect important pentru sănătatea publică: 60% dintre părinţi dau medicamente copiilor fără a se sfătui în prealabil cu medicul

- Automedicaţia implică foarte multe riscuri, mai ales în cazul copiilor, riscuri pe care de cele mai multe ori părinţii nu le cunosc

- Printre riscurile automedicaţiei se numără: creşterea rezistenţei organismului la un anumit tratament (cum ar fi cazul antibioticelor), creşteri ale ritmului cardiac, mascarea evoluţiei unei boli mai grave, supradozare etc.

 Obiective
Creşterea nivelului de conştientizare a riscului automedicaţiei pentru părinţii care iau această decizie în numele copiilor lor

Informarea părinţilor cu privire la necesitatea consultării unui medic înainte de a administra copilului orice fel de medicament

 
Target

Campania se adresează deopotrivă părinţilor, bunicilor şi altor persoane care au copii în îngrijire
 
Mesajul principal al campaniei:
  • Nu îi administra celui mic medicamente fără sfatul medicului.
 
Strategie
-
Identificarea unor lideri de opinie medicali care să adere la campanie şi să transmită mesajul direct către părinţi

- Identifcareaa unui VIP care să transmită targetului mesajele campaniei

- Transmiterea mesajului campaniei către medici şi către părinti prin activităţi de comunicare directă

- Utilizarea mediului online ca un instrument esenţial în transmiterea mesajului campaniei

- Implicarea tuturor tipurilor de media pentru a atinge cât mai mulţi părinţi

- Încheierea unui parteneriat cu lanţul de farmacii Sensiblu care a constat în afişarea posterelor şi transmiterea flyereler

 





Tactici

Lansarea campaniei
-
Organizarea unei conferinţe de presă pentru lansarea campaniei
- La conferinţă au participat prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, un susţinător al campaniei şi Anca Turcaşiu – o personalitate publică ce a fost de accord să ne susţină pe toată durata campaniei 

Abordare directă a medicilor şi părinţilor prin diferite evenimente
-
Încheierea de parteneriate media în scopul prezenţei la două evenimente adresate medicilor de familie şi medicilor pediatri
- Încheierea de parteneriate cu mass-media adresate mămicilor şi implicare în evenimentele organizate pentru mămiciO
-organizarea de evenimente în şcoli şi grădiniţe din Bucureşti unde un medic pediatru le vorbeşte părinţilor despre importanţa automedicaţiei 

Abordarea publicului ţintă prin intermediul mass-media
-
Planificarea lunară a unor subiecte derivate din tema mare automedicaţie pentru a fi dezvoltate cu ajutorul unor KOL din zona medicală către mass-media 

Alte tactici
- Crearea unui website al campaniei – www.medicamentelenusuntbomboane.ro

- Crearea şi updatarea constanta a unei pagini pe Facebook: facebook.com/medicamentelenusuntbomboane

 Rezultate

- Peste 40 de jurnalişti au primit mesajele campaniei în cadrul conferinţei de presă

- Peste 350 de apariţii pe subiectul automedicaţiei pe toate canalele de comunicare (TV, radio, print, online) în perioada aprilie octombrie 2012

- Peste 80% dintre aceste apariţii au făcut referire la ARPIM sau la unul dintre reprezentanţii asociaţiei

- Peste 1500 de părinţi au fost atinşi prin intermediul evenimentelor

- Peste 150 de doctori au fost informaţi despre campanie

- Peste 1380 de persoane au devenit fani ai paginii de Facebook

- Peste 80 de farmacii din lanţul Sensiblu din Bucureşti şi alte oraşe din ţară au transmis mesajul campaniei către consumatori

- Peste 3500 de flyere au fost distribuite părinţilor la diferite evenimente

 
 
EVENIMENTE


EDITORIAL
INTERVIU
editorial

Proverbele şi zicătorile nu se nasc din nimic. Şi în urma unor articole pe care le-am citit în ultima vreme, a ieşit din tolba neamului zicala cu pisica aruncată peste gard! Şi mă refer acum, la două materiale apărute în presa online ...
univers farmaceutic
Acest site, numele sau si tot materialul inclus este copyright © Colegiul Farmacistilor din Romania (toate drepturile rezervate).
Reproducerea totală sau parțiala, și sub orice altă formă, tipărită sau electronică, sau distribuția articolelor se face numai cu acordul scris al autorului.
WebDesign by Incorom