Gala Farmacistilor
Scăderea pieței farmaceutice, mascată de tratamentul hepatitei

Data: 20/09/2016
raport pharma
Studiu Pharma & Hospital Report - CEGEDIM Romania

C
onform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim estimează că valoarea medicamentelor eliberate către pacienţi în România a atins în trimestrul 2 al anului 2016 nivelul de 3,29 miliarde lei la preţ de distribuție, în creștere cu 16,3% comparativ cu trimestrul 2 al anului 2015. Pentru ultimele 12 luni, valoarea medicamentelor eliberate către pacienţi în România a atins nivelul de 11,94 miliarde lei la preţ de distribuție, în scădere cu 4,4% față de perioada corespunzătoare (iulie 2014 – iunie 2015). Pharma & Hospital Report, studiu de referință în analiza pieței farmaceutice, este realizat în România începând din 1996.

"Creșterea pieței la nivelul trim.2 din 2016 este explicabilă din 2 motive: valoarea pieței în trim. 2 din 2015 a fost neobișnuit de mică (datorită anunțului de reducere a prețurilor pentru medicamentele pe bază de prescripție începând cu 01.07.2015), respectiv lărgirea utilizării tratamentului pentru hepatită (care marchează o premieră prin impactul semnificativ asupra pieței). La nivelul analizei la 12 luni, scăderea pieței de medicamente de 4,4% se datorează scăderii medicamentelor pe bază de prescripție în farmacii care a fost de 7,5%. Dacă facem abstracție de introducerea tratamentului pentru hepatită, scăderea acestui segment ar fi fost de 14,8%.
Regretăm să constatăm că încă există diferențe mari între declarații și realitate; de exemplu, deși reducerea mortalității din cauze cardiovasculare a fost sesizată corect ca fiind o prioritate pentru sănătate în România, ne va fi greu să progresăm în condițiile în care piața acestor tratamente a scăzut cu 18,6%.
În situația actuală, considerăm că întreaga metodologie de fixare a prețurilor și de co-plată a medicamentelor trebuie revizuită, însă cel mai probabil această sarcină va rămâne o preocupare majoră pentru guvernul rezultat după alegeri" a declarat Petru Crăciun, director general Cegedim.

Piaţa totală – Trim. 2/2016

Valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți în trimestrul 2 din 2016 s-a ridicat la 3,29 miliarde lei, în creștere cu 16,3% față de trimestrul 2 din 2015. Medicamentele pe bază de rețetă (Rx) din farmacii au atins o valoare de 2,33 miliarde lei, în creștere cu 20,8%. Medicamentele fără prescripție (OTC) au atins o valoare de 0,61 miliarde lei, în creștere cu 14,7%, iar segmentul de spital a atins 0,36 miliarde lei, în scădere cu 4,4% față de trimestrul 2 din anul precedent.

Raport pharma

Piaţa totală – YTD 2016 (ianuarie – iunie 2016)

Raport pharma La nivelul ultimelor 6 luni (ianuarie – iunie 2016) valoarea totală a pieţei a fost de 6,33 miliarde lei, în creştere cu 3,8% faţă de perioada corespunzătoare a anului precedent (ianuarie – iunie 2015); pe segmente, ratele de creştere în RON au fost de 4,5% pentru Rx în farmacii, 7,6% pentru OTC şi -5,7% pentru spitale.



Piaţa totală – MAT 2/2016 (iulie 2015 - iunie 2016)

Raport pharma

La nivelul ultimelor 12 luni valoarea totală a pieţei a fost de 11,94 miliarde lei, în scădere cu 4,4% faţă de perioada corespunzătoare a anului precedent (iulie 2014 - iunie 2015).
Pe segmente, ratele de creştere în RON au fost de -7,5% pentru Rx în farmacii, 8,4% pentru OTC şi -5,1% pentru spitale.

Grupe terapeutice mari - MAT 2/2016 (iulie 2015 - iunie 2016)

Raport pharma

În privința evoluției principalelor grupe terapeutice, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri în volum doar în cazul medicamentelor anti-neoplazice și imunomodulatoare (6,6%), al celor pentru sistemul digestiv si metabolism (2,6%) și pentru sistemul cardiovascular (0,4%); în valoare, creșterile medicamentelor anti-infecțioase sistemice (32,4%) și ale celor pentru sistemul digestiv si metabolism (1,8%) sunt singurele peste zero.

Top 20 Valoare Corporații - MAT 2/2016 (iulie 2015 - iunie 2016)

Componența primelor 3 corporații din punct de vedere al valorii pentru ultimele 12 luni se modifică spectaculos, pe primul loc (după un nou salt de 5 locuri) ajungând Abbvie cu 932,0 mil. lei, urmată de Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 815,0 mil. lei, și de Novartis (inclusiv Sandoz) cu 586,3 mil. lei.
Topul primilor 10 jucători este completat de Servier (inclusiv Egis) cu 550,0 mil. lei, Pfizer (538,7 mil. lei), Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 517,5 mil. lei, Hoffmann La Roche (492,9 mil.lei), GlaxoSmithKline (489,6 mil. lei), AstraZeneca (379,9 mil. lei), și Merck & Co (322,5 mil. lei).
Ascensiunea corporației Abbvie se datorează în cea mai mare parte creșterii produselor utilizate în tratamentul hepatitei C.

Raport pharma

Top 20 Volum Corporații - MAT 2/2016 (iulie 2015 - iunie 2016)

În volume, componența principalelor 10 corporaţii pentru ultimele 12 luni nu se modifică în comparație cu trimestrul anterior, pe primul loc fiind Sanofi (inclusiv Zentiva) cu 58,9 mil. unități, urmată de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu vânzări de 45,6 mil. unități și Servier (inclusiv Egis) cu 30,6 mil. unități.

Topul primilor 10 jucători este completat de Antibiotice cu 30,0 mil. unități, Alvogen (inclusiv Labormed) (28,3 mil. unități), Krka (26,9 mil. unități), Novartis (inclusiv Sandoz) cu 23,8 mil. unități, GlaxoSmithKline (23,4 mil. unități), Biofarm (19,7 mil. unități) și Gedeon Richter (19,5 mil. unități).

Raport pharma

1 inclusiv ZENTIVA
2 inclusiv SANDOZ
3 inclusiv EGIS
4 inclusiv TERAPIA
5 inclusiv LABORMED

NB: Aceste date estimează ieşirile de produse din farmacii către pacienţi; compararea ieşirilor produselor cu intrările acestora în farmacii sau cu cele privind importul / producţia locală a acestora este parţial incorectă (calculul valorilor şi cotelor de piaţă de mai sus este efectuat în preţuri de achiziţie in farmacie, iar valorile de import sau producţie disponibile din alte surse sunt exprimate în general la preţuri de producător).


Despre Cegedim Customer Information:Cegedim Customer Information este compania care continuă segmentul de activitate cel mai matur, datele de vânzări, desprins din Cegedim Romania la sfârșitul anului 2014. Lider pe piața locală, în cei peste 20 de ani de experiență s-a axat pe susținerea companiilor producătoare, printr-un portofoliu tot mai diversificat de soluții și servicii, având în prezent un număr de peste 80 de clienți. În prezent, compania numără 30 de angajați și un număr variabil de colaboratori.

Despre Cegedim:Fondat în 1969, Cegedim este o companie de tehnologie și servicii inovatoare în domeniul managementului fluxului de date digitale pentru sistemele de îngrijire a sănătății și pentru B2B, și un dezvoltator de software pentru profesioniștii din domeniul sanitar și sistemele de asigurări de sănătate. Cegedim are peste 3,600 angajați în 11 de țări și a realizat venituri de 426 mil. EUR în 2015. Cegedim SA este listat la Bursa din Paris (EURONEXT: CGM). Pentru mai multe informații, vizitați www.cegedim.com .

Contacte: Mihaela MIHAI
Cegedim Customer Information
Senior Product Manager
Tel.: +40 (0)3 72 13 95 90
mihaela.mihai@cegedim.com
Aude BALLEYDIER
Cegedim
Media Relations
Tel.: +33 (0)1 49 09 68 81
aude.balleydier@cegedim.fr
Guillaume DE CHAMISSO
Presse & Papiers Agency
Press Officer
Tel.: +33 (0)1 77 35 60 99
guilaume.dechamisso@pressepapiers.fr
Farm. Marian Pana
punctul pe i

Am avut privilegiul sa ma gândesc adânc la aceste idei. O sa va împărtășesc aceste gânduri pe care -acum- le văd limpede.

Primul gând se referă la ce lăsăm drept datorie (“moștenire”) financiară pt generațiile de după noi (ca să fie clar iau in considerare persoanele până in 45 de ani: copii, tineri adulți si tineri maturi). Nu doresc sa auzim -peste ani- cuvinte grele din partea lor in sensul că -acum- ne-am hotărât noi (cei de peste 45 ani) sa le “punem in cârcă mai mult decat pot duce”.

Al doilea gând se referă la Uniunea Europeană. Am remarcat -intr-un sondaj recent- că rămâne cea mai de incredere „instituție europeană” pentru români. Așa și trebuie sa fie întrucât reprezintă o ancoră de stabilitate pentru țara noastră ...
amfiteatru

Unele dintre cele mai grele întrebări la care cineva trebuie să răspundă la un moment dat în viață sunt legate de viitor, acel viitor care te așteaptă tăcut la capăt de drum - "Eu unde îmi doresc să profesez? Care este calea mea?". Pot fi întrebări simple pentru mulți, întrebări ale căror răspunsuri vin din experiențele trăite, din pasiuni sau din vise îndrăznețe. Pentru alții sunt întrebări care necesită un îndelungat timp de gândire, căutare a unor oportunități şi sfaturi din diverse arii de activitate. Profesia de farmacist poate fi un răspuns încadrat în rândul celor simple, apărute în mod natural sau găsite după multă muncă de căutare şi reflectare.

Sunt mulți cei care aleg să urmeze cursurile unei Facultăți de Farmacie, iar rândurile sunt formate atât din oameni care şi-au răspuns uşor la întrebările de mai sus, dar şi din persoane care au meditat mai mult până a lua o decizie ...
RAPORT PHARMA
STIRI
PUNCTUL PE I
09/01
15%
AMFITEATRU