General
Este o campanie realizată de Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente cu sprijinul Ministerului Sănătăţii.
Campanie se desfăşoară în perioada Aprilie – Decembrie 2012.
Premise
- Un studiu de piaţă realizat de ARPIM în colaborare cu firma de cercetare Unlock Market Research în luna martie a anului 2012, relevă un aspect important pentru sănătatea publică: 60% dintre părinţi dau medicamente copiilor fără a se sfătui în prealabil cu medicul
- Automedicaţia implică foarte multe riscuri, mai ales în cazul copiilor, riscuri pe care de cele mai multe ori părinţii nu le cunosc
- Printre riscurile automedicaţiei se numără: creşterea rezistenţei organismului la un anumit tratament (cum ar fi cazul antibioticelor), creşteri ale ritmului cardiac, mascarea evoluţiei unei boli mai grave, supradozare etc.
Obiective
Creşterea nivelului de conştientizare a riscului automedicaţiei pentru părinţii care iau această decizie în numele copiilor lor
Informarea părinţilor cu privire la necesitatea consultării unui medic înainte de a administra copilului orice fel de medicament
Target
Campania se adresează deopotrivă părinţilor, bunicilor şi altor persoane care au copii în îngrijire
Mesajul principal al campaniei:
-
Nu îi administra celui mic medicamente fără sfatul medicului.
Strategie
- Identificarea unor lideri de opinie medicali care să adere la campanie şi să transmită mesajul direct către părinţi
- Identifcareaa unui VIP care să transmită targetului mesajele campaniei
- Transmiterea mesajului campaniei către medici şi către părinti prin activităţi de comunicare directă
- Utilizarea mediului online ca un instrument esenţial în transmiterea mesajului campaniei
- Implicarea tuturor tipurilor de media pentru a atinge cât mai mulţi părinţi
- Încheierea unui parteneriat cu lanţul de farmacii Sensiblu care a constat în afişarea posterelor şi transmiterea flyereler
Tactici
Lansarea campaniei
- Organizarea unei conferinţe de presă pentru lansarea campaniei
- La conferinţă au participat prof. dr. Adrian Streinu-Cercel, un susţinător al campaniei şi Anca Turcaşiu – o personalitate publică ce a fost de accord să ne susţină pe toată durata campaniei
Abordare directă a medicilor şi părinţilor prin diferite evenimente
- Încheierea de parteneriate media în scopul prezenţei la două evenimente adresate medicilor de familie şi medicilor pediatri
- Încheierea de parteneriate cu mass-media adresate mămicilor şi implicare în evenimentele organizate pentru mămiciO
-organizarea de evenimente în şcoli şi grădiniţe din Bucureşti unde un medic pediatru le vorbeşte părinţilor despre importanţa automedicaţiei
Abordarea publicului ţintă prin intermediul mass-media
- Planificarea lunară a unor subiecte derivate din tema mare automedicaţie pentru a fi dezvoltate cu ajutorul unor KOL din zona medicală către mass-media
Alte tactici
- Crearea unui website al campaniei –
www.medicamentelenusuntbomboane.ro
- Crearea şi updatarea constanta a unei pagini pe Facebook: facebook.com/medicamentelenusuntbomboane
Rezultate
- Peste 40 de jurnalişti au primit mesajele campaniei în cadrul conferinţei de presă
- Peste 350 de apariţii pe subiectul automedicaţiei pe toate canalele de comunicare (TV, radio, print, online) în perioada aprilie octombrie 2012
- Peste 80% dintre aceste apariţii au făcut referire la ARPIM sau la unul dintre reprezentanţii asociaţiei
- Peste 1500 de părinţi au fost atinşi prin intermediul evenimentelor
- Peste 150 de doctori au fost informaţi despre campanie
- Peste 1380 de persoane au devenit fani ai paginii de Facebook
- Peste 80 de farmacii din lanţul Sensiblu din Bucureşti şi alte oraşe din ţară au transmis mesajul campaniei către consumatori
- Peste 3500 de flyere au fost distribuite părinţilor la diferite evenimente