Potrivit analiștilor, Robotic Process Automation (RPA) este una din tehnologiile care vor schimba modul în care muncim și va avea un impact major asupra modului în care companiie își conduc activitatea. Cum pot companiile din sectorul farmaceutic să beneficieze de avantajele adoptării tehnologiei RPA? UiPath, compania lider în dezvoltarea de software RPA, oferă trei studii de caz care ilustrează modul în care trei jucători majori din sectorul farmaceutic au crescut eficiența proceselor, au scurtat timpul de procesare al operațiunilor și au tăiat costuri folosind platforma de automatizare UiPath.
RPA este o categorie de software care automatizează procese repetitive bazate pe reguli, folosind interfața utilizatorului pentru a manipula datele și aplicatiile în același mod în care o face un utilizator uman. Rezultatul implementării RPA este apariția unei ‘forțe de muncă digitale’ formată din roboți software care, beneficiind de capacități de învățare din ce în ce mai avansate cu ajutorul Inteligenței Artificiale (AI), sprijină și oferă asistență angajaților în activitățile lor de zi cu zi.
Numărul companiilor care fac din implementarea tehnologiei RPA o componentă prioritară a procesului lor de transformare digitală este în continuă creștere. Potrivit estimărilor Gartner, companiile vor cumpără servicii de RPA în valoare de 2.4 miliarde de dolari în 2022, iar 85% din companiile mari și foarte mari vor implementa o formă de tehnologie RPA până la sfârșitul acelui an. De asemenea, potrivit datelor publicate de Forrester, piața de servicii RPA va atinge valoarea de 1.7 miliarde de dolari până la sfârșitul anului 2019 și 2.9 miliarde de dolari în 2021.
Deși majoritatea adoptatorilor timpurii de soluții RPA sunt companii din sectoare precum cel bancar și cel al serviciilor financiare, tot mai multe organizații din sectorul farmaceutic descoperă beneficiile RPA. Printre obiectivele majore urmărite de acestea se numără creșterea eficienței proceselor, reducerea timpului și costurilor de procesare a sarcinilor repetitive, bazate pe reguli și reducerea riscurilor și procentajului de erori asociate procesării acestora.
RPA poate reduce costurile de procesare a serviciilor
Pentru o companie majoră din Malaezia specializată în furnizarea de servicii farmaceutice către rețeaua națională de spitale, UiPath a implementat soluții de automatizare în departamentul de logistică, unde angajații se confruntau cu un volum foarte mare de sarcini repetitive. Roboții software ai companiei au automatizat procesele de comenzi și facturare, precum și funcția de actualizare a datelor în baza de date a acestora. Drept urmare, compania a putut să își sporească eficiența și sa reducă durata de procesare a acestor sarcini, eliminând posibilitatea de eroare umană - un cumul de factori care de multe ori conduceau la întârzieri în livrarea medicamentelor către spitale și sporeau costurile.
De asemenea, compania a putut să își redistribuie forța de muncă existenta către activități cu o valoare adăugată mai mare, sporind sentimentul de satisfacție la locul de muncă și productivitatea acestora. Rezultatul final a fost acela că, folosind platforma UiPath, compania farmaceutică a reușit să își micsoreze costurile de procesare a serviciilor și, în același timp, să-și ridice calitatea serviciilor oferite, în beneficiul consumatorului final.
RPA sprijină monitorizarea și raportarea efectelor medicamentelor pentru pacienți
Pentru o mare companie farmaceutică din India, UiPath a implementat roboți software care au ajutat-o să își îmbunătățească semnificativ modul în care monitorizează și raportează efectele medicamentelor administrate pacienților. Ca parte dintr-un proiect al companiei, angajații au trebuit să completeze formulare clinice lungi (mai mult de 50 de pagini) și să valideze datele în sute de categorii. Acest proces era repetat de cinci ori pe zi de către fiecare angajat și dura mai mult de 15 minute pentru fiecare caz în parte. Volumul controalelor de calitate a fost extrem de ridicat (100 000 de solicitări totale pe an), ceea ce reprezintă o muncă manuală extensivă.
Ca parte din soluția de automatizare oferită de UiPath, un robot UiPath nesupravegheat a gestionat e-mailurile de verificare a calității și a interacționat cu mai mult de 130 de utilizatori finali în fiecare zi. Robotul a primit ID-uri de caz noi pentru inițierea procesului de verificare a calității, apoi a verificat ID-urile utilizatorilor și cazurilor, s-a înregistrat în baza de date Oracle, a efectuat verificări logice pe câmpurile selectate, a preluat datele de caz, a identificat și raportat erori și a completat formulele necesare.
Cu ajutorul roboților software ai UiPath, compania farmaceutică a obținut o reducere de 90% a timpului de procesare a operațiunilor și a atins un nivel record de eficientă, dezvoltând în același timp și un model care poate fi extins către alte procese.
RPA îmbunătățește procesele de plată
Pentru un jucător major din sectorul farmaceutic activ pe piata elvețiană, UiPath a îmbunătățit procesele de plată ale companiei, care erau manuale și greoaie. Robotul UiPath a extras datele din facturile primite prin e-mail, a validat numărul PO, numărul de articole și costul pe articol în raport cu comanda de achiziție și bunurile primite. Acest lucru a permis angajaților să se concentreze asupra proceselor de valoare mai mare, care implică o gândire mai critică.
În urma implementării soluției de automatizare a UiPath, rata de eroare atinsă a fost de 0%, iar timpul de procesare a fost redus cu 90%. Durata implementării a fost de o lună, iar termenul de recuperare a investiției companiei (ROI) a fost de două luni.
Faptul că medicamentul nu e un bun de larg consum este de la sine înțeles pentru...
...