Gala Farmacistilor
Cegedim: Piața Farmaceutică în Q2/2020 – Comunicat de Presă

Data: 07/09/2020
orizonturi

Piața farmaceutică în trimestrul 2 2020

București, 4 august 2020

Conform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim Customer Information estimează că în perioada iulie 2019 – iunie 2020, volumul medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 622,8 milioane cutii, în scădere cu 0,5% faţă de iulie 2018 – iunie 2019. Numărul total de zile de tratament a crescut cu 2,7%.

Valoarea medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 17,46 miliarde lei la preţ de distribuție, cu 0,4% mai puțin față de iulie 2018 – iunie 2019. Izolând impactul programelor costvolum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV), valoarea medicamentelor Rx eliberate din farmaciile publice a crescut cu 4,5%, totalizând 9,72 miliarde lei.

Pharma & Hospital Report, studiu de referință în analiza pieței farmaceutice din România, este realizat începând cu anul 1996.

Evoluția pieței în volum

În trimestrul 2 2020, volumul total al medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 132,4 milioane cutii, în scădere cu 12,3% față de trimestrul 2 din 2019. Scăderea a fost generată atât de canalul de retail (-11,9%) cât și de canalul de spital (-20,7%). Pe segmente, ratele de scădere în volum au fost de -12,6% pentru Rx în farmacii și -10,5% pentru OTC în farmacii.

În perioada iulie 2019 – iunie 2020, volumul total al consumului de medicamente a fost de 622,8 milioane cutii, în scădere cu 0,5% faţă de iulie 2018 – iunie 2019. Volumul medicamentelor pe bază de rețetă (Rx) din farmacii s-a ridicat la 370,0 milioane cutii (-2,5%), cel al medicamentelor fără prescripție din farmacii (OTC) la 223,9 milioane cutii (+3,6%), iar volumul medicamentelor din spital la 28,9 milioane cutii (- 5,0%).

Evoluția pieței în valoare

În trimestrul 2 2020, valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 3,91 miliarde lei, în scădere cu 11,8% față de trimestrul 2 din 2019, în condițiile în care medicamentele aferente contractelor cost-volum-rezultat au scăzut cu 75.8% iar cele pentru cost-volum din retail au crescut cu 11,2%. Celelalte medicamente pe bază de prescripție din farmaciile de retail au înregistrat o scădere de 4,7% față de trimestrul 2 din 2019. Pe segmente, ratele de creştere în lei au fost de -15,7% pentru Rx în farmacii, -7,8% pentru OTC în farmacii şi 2,4% pentru spitale.

În perioada iulie 2019 – iunie 2020, valoarea totală a pieţei a fost de 17,46 miliarde lei, în scădere cu 0,4% faţă de iulie 2018 – iunie 2019. Medicamentele pe bază de rețetă (Rx) din farmacii au atins 10,8 miliarde lei (-6,8%), medicamentele fără prescripție (OTC) din farmacii au atins 4,24 miliarde lei (+10,6%), iar segmentul de spital a atins 2,42 miliarde lei (+14,9%).

Izolând impactul semnificativ al programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV) din retail, ce totalizează cca, 1,08 miliarde lei, piața de medicamente Rx fără contract din farmacii a crescut față de perioada iulie 2018 – iunie 2019 cu 4,5%, însumând 9,72 miliarde lei.

Grupe terapeutice mari - MAT (2020-Q2)

În privința evoluției principalelor grupe terapeutice, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri în volum peste media pieței de -0,5%, în cazul medicamentelor aferente sistemului nervos (+3,2%), al medicamentelor destinate sistemului digestiv și metabolism (+0,6%) cât și al celor pentru sistemul cardiovascular (+0,1%). Sub media pieței s-au situat anti-infecțioasele sistemice (-9,1%), medicamentele destinate sistemului musculo-scheletic (-2,9%), antineoplazicele și imunomodulatoarele (-2,8%) și sistemul respirator (-1,9%).

În valoare, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri peste media pieței de -0,4%, în cazul medicamentelor antineoplazice și imunomodulatoare (+14,2%), al celor destinate sistemului digestiv și metabolism (+11,0%), sistemului musculo-scheletic (+9,1%), sistemului nervos (+3,4%), sistemului cardiovascular (+3,1%) cât și celor destinate sistemului respirator (+2,5%). În scădere s-au situat anti-infecțioasele sistemice (-42,9%).

Top 20 Corporații în Volum - MAT (2020-Q2)

În volume, componența principalelor 10 corporaţii pentru ultimele 12 luni se modifică în comparație cu trimestrul anterior ca urmare a achiziției corporației Alvogen (inclusiv Labormed) de către corporația Zentiva. Astfel, pe primul loc se situează Zentiva cu vânzări de 71,9 mil. Unități, urmată de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 55,9 mil. unități și Servier (inclusiv Egis) cu 35,6 mil. unități.

Topul primilor 10 jucători este completat de Sanofi (30,4 mil. unități), Krka (29,8 mil. unități), GlaxoSmithKline (29,6 mil. unități), Antibiotice (29,1 mil. unități), Gedeon Richter (20,8 mil. unități), Novartis (inclusiv Sandoz) cu 20,5 mil. unități și Menarini (19,7 mil. unități).

Top 20 Corporații în Valoare - MAT (2020-Q2)

Componența primelor 3 corporații din punct de vedere al valorii pentru ultimele 12 luni se modifică față de trimestrul anterior, ca urmare a achiziției corporației Alvogen (inclusiv Labormed) de către corporația Zentiva. Astfel, pe primul loc se situează corporația Sanofi cu 963,0 mil. lei, urmată de Novartis (inclusiv Sandoz) cu 862.0 mil. lei și Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu 783,0 mil. lei.

Topul primilor 10 jucători este completat de Servier (inclusiv Egis) cu 701,2 mil. lei, GlaxoSmithKline (688,5 mil. lei), Pfizer (678,5 mil. lei), Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 664,6 mil. lei, AstraZeneca (627,4 mil. lei), Merck & Co, cu 579,1 mil. lei și Bristol Myers Squibb cu 575,3 mil. lei.

1inclusiv TERAPIA

2inclusiv EGIS

3inclusiv LABORMED

4inclusiv SANDOZ

5inclusiv ACTAVIS


NB: Aceste date estimează ieşirile de produse din farmacii către pacienţi, calculul valorilor şi cotelor de piaţă de mai sus fiind efectuat în preţuri de achiziţie în farmacie. Aceste date nu constituie informații referitoare la cifra de afaceri și indicatorii de profit ai producătorilor de medicamente prezenți în România și nici nu pot fi extrapolate în acest sens, datorită cadrului specific de reglementare a pieței interne.

Despre Cegedim
Customer
Information:
Cegedim Customer Information este compania care continuă segmentul de activitate cel mai matur datele de vânzări desprins din Cegedim Romania la sfârșitul anului 2014. În cei peste 20 de ani de activitate s-a axat pe susținerea companiilor producătoare printr-un portofoliu tot mai diversificat de soluții și servicii având în prezent un număr de peste 80 de clienți. În prezent compania numără 30 de angajați și un număr variabil de colaboratori.
Despre Cegedim:

Fondată în 1969 Cegedim este o companie de tehnologie și servicii inovatoare în domeniul managementului fluxului de date digitale pentru sistemele de îngrijire a sănătății și pentru B2B și un dezvoltator de software pentru profesioniștii din domeniul sanitar și sistemele de asigurări de sănătate. Cegedim are peste 4.500 angajați în 10 de țări și a realizat venituri de 468 mil. EUR în 2018. Cegedim SA este listată la Bursa din Paris (EURONEXT: CGM).
Pentru mai multe informații vizitați www.cegedim.com.

Contacte: Mihaela MIHAI Aude BALLEYDIER Follow Cegedim:
Cegedim Customer Information
Sr Product Manager
Cegedim
Media Relations
Tel: +40 (0)3 72 13 95 90
mihaela.mihai@cegedim.com
Tel: +33 (0)1 49 09 68 81
aude.balleydier@cegedim.fr


Aleea Modrogan 20, etaj 3, 011826 Bucuresti sector 1, Romania | Tel. : +40 372139590 | Fax : +40 372139591 | www.cegedim.com Cegedim Customer Information s.r.l. – Registrul Comertului J40/13603/2014 – CUI RO 33826778

Conf. dr. Hancu Gabriel
punctul pe i

Sunt bine înțelese și definite fundamentele statutului farmacistului în societatea actuală? Într-un mediu dominat de așteptările crescânde ale pacientului, concurență ridicată pe piața farmaceutică dar și de progrese științifice și tehnologice semnificative, este important să se definească contribuția farmacistului în sistemul de sănătate actual. Fără a avea claritate în ceea ce privește definirea rolului acestuia, nu putem practic selecta, educa și instrui în mod eficient farmaciști sau nu ne putem planifica nevoile viitoarei forțe de muncă din farmacie.

...
Ioan-Aurel Pop
reteta de cultura

Nu se știe în detaliu prin ce mecanisme ale minții ne atrage trecutul, dar fenomenul este incontestabil, chiar dacă unii dintre noi detestă (sau afirmă că detestă) acest lucru. O explicație generală există și este arhicunoscută: istoria reprezintă viața oamenilor trăitori în trecut, iar viața este esența „trestiei gânditoare” numite om. Cum să nu fim atrași de viață, adică de noi înșine, de soarta noastră ...
univers farmaceutic
Acest site, numele sau si tot materialul inclus este copyright © Colegiul Farmacistilor din Romania (toate drepturile rezervate).
Reproducerea totală sau parțiala, și sub orice altă formă, tipărită sau electronică, sau distribuția articolelor se face numai cu acordul scris al autorului.
WebDesign by Incorom