Cegedim: Piața Farmaceutică în Q2/2021 – Comunicat de Presă

Data: 05/09/2021
orizonturi

Piața farmaceutică în trimestrul 2 2021

București, 2 august 2021

Conform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim Customer Information estimează că în perioada iulie 2020 – iunie 2021, volumul medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 626,8 milioane cutii, în creștere cu 0,6% față de consumul din perioada iulie 2019 – iunie 2020. Numărul total de zile de tratament a crescut cu 8,7%.

Valoarea medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 19,31 miliarde lei (3,96 miliarde Euro) la preţ de distribuție, cu 10,6% mai mult față de perioada iulie 2019 – iunie 2020. Izolând impactul programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV), valoarea medicamentelor Rx eliberate din farmaciile publice a crescut cu 8,0%, totalizând aprox. 10,6 miliarde lei (2,17 miliarde Euro).

Pharma & Hospital Report, studiu de referință în analiza pieței farmaceutice din România, este realizat începând cu anul 1996.

Evoluția pieței în volum

În trimestrul 2 2021, volumul total al medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 154,1 milioane cutii, în creștere cu 16,4% față de trimestrul 2 din 2020. Creșterea a fost generată de canalul de retail (+17,1%), spitalul avansând cu numai 1,8%. Pe segmente, rata de creștere în volum a fost de 13,1% pentru Rx în farmacii și de 24,4% pentru produsele OTC (medicamente și suplimente nutriționale).

În ultimele 12 luni (iulie 2020 – iunie 2021), volumul total al consumului de medicamente a fost de 626,8 milioane cutii, în ușoară creștere cu 0,6% față de consumul din perioada iulie 2019 – iunie 2020. Volumul medicamentelor pe bază de rețetă (Rx) din farmacii s-a ridicat la 363,9 milioane cutii (-1,6%), cel al medicamentelor fără prescripție din farmacii (OTC) la 240,7 milioane cutii (+7,4%), iar volumul medicamentelor din spital la 22,2 milioane cutii (- 23,2%).

Evoluția pieței în valoare

În trimestrul 2 2021, valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 5,05 miliarde lei, în creștere cu 29,4% față de trimestrul 2 din 2020, în condițiile în care medicamentele din retail au crescut cu 28,9%, iar cele consumate în spitale au crescut cu 32,5%. În canalul de retail, pe segmente, ratele de creștere în lei au fost de 24,0% pentru Rx şi de 42,8% pentru produsele OTC. Medicamentele aferente contractelor cost-volum-rezultat au scăzut cu 8,2% iar cele aferente contractelor cost-volum din retail au crescut cu 65,0%. Celelalte medicamente pe bază de prescripție din farmaciile de retail au înregistrat o creștere de 23,8% față de trimestrul 2 din 2020.

În ultimele 12 luni (iulie 2020 – iunie 2021), valoarea totală a pieţei a fost de 19,31 miliarde lei, în creștere cu 10,6% faţă de perioada iulie 2019 – iunie 2020. Medicamentele pe bază de rețetă (Rx) din farmacii au atins 11,75 miliarde lei (+8,9%), medicamentele fără prescripție (OTC) din farmacii au însumat 4,91 miliarde lei (+15,5%), iar segmentul de spital 2,64 miliarde lei (+9,4%).

Izolând impactul semnificativ al programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV) din retail, ce totalizează cca. 1,14 miliarde lei, piața de medicamente Rx fără contract din farmacii a crescut față de perioada iulie 2019 – iunie 2020 cu 8,0%, până la valoarea de 10,61 miliarde lei.

Grupe terapeutice mari - MAT (2021-Q2)

În privința evoluției principalelor grupe terapeutice, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri în volum peste media pieței (+0,6%), în cazul medicamentelor aferente sistemului digestiv și metabolism (+10,2%), sistemului nervos (+1,1%) și sistemului musculo-scheletic (+1,0%). Sub media pieței s-au situat medicamentele destinate sistemului cardiovascular (-0,4%), antineoplazicele și imunomodulatoarele (-1,1%), anti-infecțioasele sistemice (-8,2%) precum și cele destinate sistemului respirator (-13,7%).

În valoare, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri peste media pieței (10,6%), în cazul medicamentelor destinate sistemului digestiv și metabolism (+19,2%), al antineoplazicelor și imunomodulatoarelor (+17,9%) precum și al celor destinate sistemului musculo-scheletic (+14,4%). Sistemul cardiovascular a crescut cu numai 6,6%, iar sistemul nervos cu 5,5%, sub media pieței. În scădere s-au situat numai anti-infecțioasele sistemice (-8,5%) și medicamentele destinate sistemului respirator (-6,1%).

Top 20 Corporații în Volum - MAT (2021-Q2)

În volume, componența principalelor 10 corporaţii pentru ultimele 12 luni nu se modifică în comparație cu trimestrul anterior, Astfel, pe primul loc se situează corporația Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu vânzări de 71,3 mil. unități, urmată de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 59,1 mil. unități și Servier (inclusiv Egis) cu 36,2 mil. unități.

Topul primilor 10 jucători este completat de Sanofi (29,9 mil. unități), Krka (28,6 mil. unități), GlaxoSmithKline (28,4 mil. unități), Viatris (25,4 mil. unități), Antibiotice (25,0 mil. unități), Biofarm (21,4 mil. unități) și Gedeon Richter (19,7 mil. unități).

Top 20 Corporații în Valoare - MAT (2021-Q2)

Componența primelor 3 corporații din punct de vedere al valorii pentru ultimele 12 luni nu se modifică față de trimestrul anterior. Astfel, pe primul loc se situează corporația Sanofi cu 1046,8 mil. lei, urmată de Novartis (inclusiv Sandoz) cu 977,3 mil. lei și Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu 861,6 mil. lei.

Topul primilor 10 jucători este completat de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 770,0 mil. lei, Servier (inclusiv Egis) cu 767,8 mil. lei, AstraZeneca (707,8 mil. lei), Bristol Myers Squibb cu 703,7 mil. lei, GlaxoSmithKline (670,0 mil. lei), Viatris (580,2 mil. lei) și Merck & Co. cu 573,9 mil. lei.

NB: Aceste date estimează ieşirile de produse din farmacii către pacienţi, calculul valorilor şi cotelor de piaţă de mai sus fiind efectuat în preţuri de achiziţie în farmacie, Aceste date nu constituie informații referitoare la cifra de afaceri și indicatorii de profit ai producătorilor de medicamente prezenți în România și nici nu pot fi extrapolate în acest sens, datorită cadrului specific de reglementare a pieței interne.

Despre Cegedim
Customer
Information:
Cegedim Customer Information este compania care continuă segmentul de activitate cel mai matur datele de vânzări desprins din Cegedim Romania la sfârșitul anului 2014. În cei peste 20 de ani de activitate s-a axat pe susținerea companiilor producătoare printr-un portofoliu tot mai diversificat de soluții și servicii având în prezent un număr de peste 80 de clienți. În prezent compania numără 30 de angajați și un număr variabil de colaboratori.
Despre Cegedim:

Fondată în 1969 Cegedim este o companie de tehnologie și servicii inovatoare în domeniul managementului fluxului de date digitale pentru sistemele de îngrijire a sănătății și pentru B2B și un dezvoltator de software pentru profesioniștii din domeniul sanitar și sistemele de asigurări de sănătate. Cegedim are peste 4.500 angajați în 10 de țări și a realizat venituri de 468 mil. EUR în 2018. Cegedim SA este listată la Bursa din Paris (EURONEXT: CGM).
Pentru mai multe informații vizitați www.cegedim.com.

Contacte: Mihaela MIHAI Aude BALLEYDIER Follow Cegedim:
Cegedim Customer Information
Sr Product Manager
Cegedim
Media Relations
Tel: +40 (0)3 72 13 95 90
mihaela.mihai@cegedim.com
Tel: +33 (0)1 49 09 68 81
aude.balleydier@cegedim.fr


Aleea Modrogan 20, etaj 3, 011826 Bucuresti sector 1, Romania | Tel. : +40 372139590 | Fax : +40 372139591 | www.cegedim.com Cegedim Customer Information s.r.l. – Registrul Comertului J40/13603/2014 – CUI RO 33826778

Conf. dr. Hancu Gabriel
punctul pe i

În vara anului 2021 la Facultățile de Farmacie “tradiționale” (București, Cluj, Iași, Târgu Mureș) numărul candidaților înscriși la admitere a fost sub numărul locurilor scoase la concurs. Aceasta este o statistică ce confirmă tendințele din ultimii ani; se pare că din ce în ce mai puțini tineri absolvenți de liceu doresc să devină farmaciști. Care ar fi cauzele ?

...
Ioan-Aurel Pop
reteta de cultura

Nu se știe în detaliu prin ce mecanisme ale minții ne atrage trecutul, dar fenomenul este incontestabil, chiar dacă unii dintre noi detestă (sau afirmă că detestă) acest lucru. O explicație generală există și este arhicunoscută: istoria reprezintă viața oamenilor trăitori în trecut, iar viața este esența „trestiei gânditoare” numite om. Cum să nu fim atrași de viață, adică de noi înșine, de soarta noastră ...
univers farmaceutic
Acest site, numele sau si tot materialul inclus este copyright © Colegiul Farmacistilor din Romania (toate drepturile rezervate).
Reproducerea totală sau parțiala, și sub orice altă formă, tipărită sau electronică, sau distribuția articolelor se face numai cu acordul scris al autorului.
WebDesign by Incorom