Cegedim: Piața Farmaceutică în Q3/2021 – Comunicat de Presă

Data: 25/11/2021
stiri

Piața farmaceutică în trimestrul 3 2021

București, 3 noiembrie 2021

Conform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim Customer Information estimează că în perioada octombrie 2020 – septembrie 2021, volumul medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 649,7 milioane cutii, în creștere cu 5,8% față de consumul din perioada octombrie 2019 – septembrie 2020. Numărul total de zile de tratament a crescut cu 11,9%.

Valoarea medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 20,38 miliarde lei (4,16 miliarde Euro) la preţ de distribuție, cu 17,2% mai mult față de perioada octombrie 2019 – septembrie 2020. Izolând impactul programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV), valoarea medicamentelor Rx eliberate din farmaciile publice a crescut cu 14,0%, totalizând aprox. 11,1 miliarde lei (2,27 miliarde Euro).

Pharma & Hospital Report, studiu de referință în analiza pieței farmaceutice din România, este realizat începând cu anul 1996.

Evoluția pieței în volum

În trimestrul 3 2021, volumul total al medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 163,9 milioane cutii, în creștere cu 16,2% față de trimestrul 3 din 2020. Creșterea a fost generată atât de canalul de retail (+15,2%), cât și de spital care a recuperat parțial scăderea din trimestrul 3 2020. Pe segmente, rata de creștere în volum a fost de 13,8% pentru Rx în farmacii și de 17.5% pentru produsele OTC (medicamente și suplimente nutriționale).

În ultimele 12 luni (octombrie 2020 – septembrie 2021), volumul total al consumului de medicamente a fost de 649,7 milioane cutii, în creștere cu 5,8% față de consumul din perioada octombrie 2019 – septembrie 2020. Volumul medicamentelor pe bază de rețetă (Rx) din farmacii s-a ridicat la 375,7 milioane cutii (+3,6%), cel al medicamentelor fără prescripție (OTC) din farmacii la 249,7 milioane cutii (+10,7%), iar volumul medicamentelor din spital la 24,2 milioane cutii, spitalul continuând să scadă în volum cu 5,6% față de perioada de referință.

Evoluția pieței în valoare

În trimestrul 3 2021 valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 5,35 miliarde lei în creștere cu 25,2% față de trimestrul 3 din 2020 în condițiile în care medicamentele din retail au crescut cu 22,2% iar cele consumate în spitale au crescut cu 45,5%. În canalul de retail pe segmente, ratele de creștere în lei au fost de 17,4% pentru Rx şi de 34,9% pentru produsele OTC. Medicamentele aferente contractelor cost-volum-rezultat au scăzut cu 77,9% iar cele aferente contractelor cost-volum din retail au crescut cu 57,4%. Celelalte medicamente pe bază de prescripție din farmaciile de retail au înregistrat o creștere de 22,0% față de trimestrul 3 din 2020.

În ultimele 12 luni (octombrie 2020 – septembrie 2021) valoarea totală a pieţei a fost de 20,38 miliarde lei în creștere cu 17,2% faţă de perioada octombrie 2019 – septembrie 2020. Medicamentele pe bază de rețetă (Rx) din farmacii au atins 12,23 miliarde lei (+14,2%) medicamentele fără prescripție (OTC) din farmacii au însumat 5,26 miliarde lei (+21,8%) iar segmentul de spital 2,9 miliarde lei (+22,0%).

Izolând impactul semnificativ al programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV) din retail, ce totalizează cca. 1,12 miliarde lei, piața de medicamente Rx fără contract din farmacii a crescut față de perioada de referință cu 14,0% până la valoarea de 11,11 miliarde lei.

Grupe terapeutice mari - MAT (2021-Q3)

În privința evoluției principalelor grupe terapeutice în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri în volum peste media pieței de 5,8%, în cazul medicamentelor aferente sistemului digestiv și metabolism (+15,7%) precum și al antineoplazicelor și imunomodulatoarelor (+9,7%%). Medicamentele destinate sistemului musculoscheletic (+5,2%), sistemului nervos (+4,0%), sistemului cardiovascular (+3,7%) și anti-infecțioasele sistemice (+2,0%) s-au situat sub media pieței, în timp ce medicamentele destinate sistemului respirator au scăzut cu 6,2%.

În valoare, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri peste media pieței de 17,2%, în cazul antineoplazicelor și imunomodulatoarelor (+24,9%) și al medicamentelor destinate sistemului digestiv și metabolism (+24,5%). Sistemul musculo-scheletic a crescut cu 15,6%, sistemul cardiovascular cu 12,5%, sistemul nervos cu 10,8%, iar sistemul respirator cu 3,4%, toate acestea situându-se însă sub media pieței. În scădere față de perioada de referință s-au situat numai anti-infecțioasele sistemice (-1,5%).

Top 20 Corporații în Volum - MAT (2021-Q3)

În volume componența principalelor 10 corporaţii pentru ultimele 12 luni nu se modifică în comparație cu trimestrul anterior Astfel, pe primul loc se situează corporația Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu vânzări de 72,1 mil. Unități, urmată de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 61,4 mil. unități și Servier (inclusiv Egis) cu 37,6 mil. unități.

Topul primilor 10 jucători este completat de Sanofi (30,7 mil. unități), GlaxoSmithKline (29,3 mil. unități), Krka (28,8 mil. unități), Viatris (27,1 mil. unități), Antibiotice (25,6 mil. unități), Biofarm (22,0 mil. unități) și Gedeon Richter (19,7 mil. unități).

Top 20 Corporații în Valoare - MAT (2021-Q3)

Componența primelor 3 corporații din punct de vedere al valorii pentru ultimele 12 luni nu se modifică față de trimestrul anterior. Astfel pe primul loc se situează corporația Sanofi cu 1.099,1 mil. lei urmată de Novartis (inclusiv Sandoz) cu 1.020,7 mil. lei și Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu 899,1 mil. lei.

Topul primilor 10 jucători este completat de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 833,6 mil. lei, Servier (inclusiv Egis) cu 801,0 mil. lei, Bristol Myers Squibb cu 777,6 mil. lei, AstraZeneca (765,5 mil. lei), GlaxoSmithKline (703,7 mil. lei), Viatris (618,9 mil. lei) și Merck & Co. cu 576,7 mil. lei.

NB: Aceste date estimează ieşirile de produse din farmacii către pacienţi, calculul valorilor şi cotelor de piaţă de mai sus fiind efectuat în preţuri de achiziţie în farmacie, Aceste date nu constituie informații referitoare la cifra de afaceri și indicatorii de profit ai producătorilor de medicamente prezenți în România și nici nu pot fi extrapolate în acest sens, datorită cadrului specific de reglementare a pieței interne.

Despre Cegedim
Customer
Information:
Cegedim Customer Information este compania care continuă segmentul de activitate cel mai matur datele de vânzări desprins din Cegedim Romania la sfârșitul anului 2014. În cei peste 20 de ani de activitate s-a axat pe susținerea companiilor producătoare printr-un portofoliu tot mai diversificat de soluții și servicii având în prezent un număr de peste 80 de clienți. În prezent compania numără 30 de angajați și un număr variabil de colaboratori.
Despre Cegedim:

Fondată în 1969 Cegedim este o companie de tehnologie și servicii inovatoare în domeniul managementului fluxului de date digitale pentru sistemele de îngrijire a sănătății și pentru B2B și un dezvoltator de software pentru profesioniștii din domeniul sanitar și sistemele de asigurări de sănătate. Cegedim are peste 4.500 angajați în 10 de țări și a realizat venituri de 468 mil. EUR în 2018. Cegedim SA este listată la Bursa din Paris (EURONEXT: CGM).
Pentru mai multe informații vizitați www.cegedim.com.

Contacte: Mihaela MIHAI Aude BALLEYDIER Follow Cegedim:
Cegedim Customer Information
Sr Product Manager
Cegedim
Media Relations
Tel: +40 (0)3 72 13 95 90
mihaela.mihai@cegedim.com
Tel: +33 (0)1 49 09 68 81
aude.balleydier@cegedim.fr


Aleea Modrogan 20, etaj 3, 011826 Bucuresti sector 1, Romania | Tel. : +40 372139590 | Fax : +40 372139591 | www.cegedim.com Cegedim Customer Information s.r.l. – Registrul Comertului J40/13603/2014 – CUI RO 33826778

Conf.dr. Hancu Gabriel
Universitatea de Medicină și Farmacie din Tîrgu Mureș
Facultatea de Farmacie, Disciplina Chimie farmaceutică
punctul pe i

Paradigma profesiei de farmacist s-a modificat substanțial în ultimii 20 de ani. Paradigma este o construcție mentală larg acceptată, care conferă unei comunități (în cazul de față unei entități profesionale) o bază pentru crearea unei identități de sine. Identitatea de sine este o concepție care descrie modul în care ne percepem pe noi înșine ca profesioniști în contextul nostru ocupațional și modul în care le comunicăm valorile noastre profesionale celor cu care interacționăm. Există diferite definiții academice ale identității profesionale: unii sugerează că identitatea profesiei evoluează prin socializarea profesională și observarea acțiunilor semenilor noștri, iar alții susțin că se bazează pe dezvoltarea unei expertize comune.

...
Ioan-Aurel Pop
reteta de cultura

Nu se știe în detaliu prin ce mecanisme ale minții ne atrage trecutul, dar fenomenul este incontestabil, chiar dacă unii dintre noi detestă (sau afirmă că detestă) acest lucru. O explicație generală există și este arhicunoscută: istoria reprezintă viața oamenilor trăitori în trecut, iar viața este esența „trestiei gânditoare” numite om. Cum să nu fim atrași de viață, adică de noi înșine, de soarta noastră ...
univers farmaceutic
Acest site, numele sau si tot materialul inclus este copyright © Colegiul Farmacistilor din Romania (toate drepturile rezervate).
Reproducerea totală sau parțiala, și sub orice altă formă, tipărită sau electronică, sau distribuția articolelor se face numai cu acordul scris al autorului.
WebDesign by Incorom