Cegedim: Piața Farmaceutică în Q4/2020 – Comunicat de Presă

Data: 08/03/2021
stiri

Piața farmaceutică în trimestrul 4 2020

București, 12 februarie 2021

Conform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim Customer Information estimează că în perioada ianuarie – decembrie 2020, volumul medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 625,6 milioane cutii, la același nivel cu consumul din perioada ianuarie – decembrie 2019. Numărul total de zile de tratament a crescut cu 6,9%.

Valoarea medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 18,06 miliarde lei (3,73 miliarde Euro) la preţ de distribuție, cu 1,3% mai mult față de perioada ianuarie – decembrie 2019. Izolând impactul programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV), valoarea medicamentelor Rx eliberate din farmaciile publice a scăzut cu 0,5%, totalizând 9,97 miliarde lei (2,06 miliarde Euro).

Pharma & Hospital Report, studiu de referință în analiza pieței farmaceutice din România, este realizat începând cu anul 1996.

Evoluția pieței în volum

În trimestrul 4 2020, volumul total al medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 173,0 milioane cutii, în creștere cu 7,2% față de trimestrul 4 din 2019. Creșterea a fost generată de canalul de retail (8,7%), canalul de spital înregistrând o scădere severă (-22,1%). Pe segmente, rata de scădere în volum a fost de -0,4% pentru Rx în farmacii, în timp ce produsele OTC (medicamente și suplimente nutriționale) au crescut cu 23,7%.

În ultimele 12 luni (ianuarie – decembrie 2020), volumul total al consumului de medicamente a fost de 625,6 milioane cutii, la același nivel cu consumul din perioada ianuarie – decembrie 2019. Volumul medicamentelor pe bază de rețetă (Rx) din farmacii s-a ridicat la 362,4 milioane cutii (-3,9%), cel al medicamentelor fără prescripție din farmacii (OTC) la 239,4 milioane cutii (+9,7%), iar volumul medicamentelor din spital la 23,9 milioane cutii (- 21,1%).

Evoluția pieței în valoare

În trimestrul 4 2020, valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 5,07 miliarde lei, în creștere cu 14,9% față de trimestrul 4 din 2019, în condițiile în care medicamentele din retail au crescut cu 16,3%, iar cele consumate în spitale au crescut cu 6,4%. În canalul de retail, pe segmente, ratele de creștere în lei au fost de 12,6% pentru Rx şi 25,4% pentru produsele OTC. Medicamentele aferente contractelor cost-volum-rezultat au crescut cu 71,6% iar cele aferente contractelor cost-volum din retail au crescut cu 46,9%. Celelalte medicamente pe bază de prescripție din farmaciile de retail au înregistrat o creștere de 9,2% față de trimestrul 4 din 2019.

În ultimele 12 luni (ianuarie – decembrie 2020), valoarea totală a pieţei a fost de 18,06 miliarde lei, în creștere cu 1,3% faţă de ianuarie – decembrie 2019. Medicamentele pe bază de rețetă (Rx) din farmacii au atins 11,04 miliarde lei (-3,8%), medicamentele fără prescripție (OTC) din farmacii au atins 4,60 miliarde lei (+13,9%), iar segmentul de spital a atins 2,42 miliarde lei (+4,9%).

Izolând impactul semnificativ al programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV) din retail, ce totalizează cca. 1,06 miliarde lei, piața de medicamente Rx fără contract din farmacii a scăzut față de perioada ianuarie – decembrie 2019 cu 0,5%, însumând 9,97 miliarde lei.

Grupe terapeutice mari - 2020

În privința evoluției principalelor grupe terapeutice, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri în volum peste media pieței (0.0%), numai în cazul medicamentelor aferente sistemului nervos (+7,2%) și al medicamentelor destinate sistemului digestiv și metabolism (+3,7%). Sub media pieței s-au situat antiinfecțioasele sistemice (-11,6%), antineoplazicele și imunomodulatoarele (-9,2%), medicamentele destinate sistemului musculo-scheletic (-2,1%) precum și cele pentru sistemul respirator și cardiovascular (-1,9%).

În valoare, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri peste media pieței (1.3%), în cazul medicamentelor antineoplazice și imunomodulatoare (+13,0%), al celor destinate sistemului digestiv și metabolism (+12,9%), sistemului musculo-scheletic (+12,1%), sistemului respirator (+2,8%), sistemului cardiovascular (+2,0%) cât și în cazul celor destinate sistemului nervos (+1,8%). În scădere s-au situat numai anti-infecțioasele sistemice (-38,1%).

Top 20 Corporații în Volum

În volume, componența principalelor 10 corporaţii pentru ultimele 12 luni nu se modifică în comparație cu trimestrul anterior. Astfel, pe primul loc se situează Zentiva cu vânzări de 74,0 mil. unități, urmată de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 57,3 mil. unități și Servier (inclusiv Egis) cu 35,3 mil. unități.

Topul primilor 10 jucători este completat de GlaxoSmithKline (31,3 mil. unități), Sanofi (30,4 mil. unități), Krka (29,3 mil. unități), Antibiotice (26,1 mil. unități), Viatris (24,5 mil. unități), Biofarm (20,9 mil. unități) și Gedeon Richter (20,6 mil. unități).

Top 20 Corporații în Valoare - 2020

Componența primelor 3 corporații din punct de vedere al valorii pentru ultimele 12 luni nu se modifică față de trimestrul anterior. Astfel, pe primul loc se situează corporația Sanofi cu 998,3 mil. lei, urmată de Novartis (inclusiv Sandoz) cu 908,6 mil. lei și Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu 824,7 mil. lei.

Topul primilor 10 jucători este completat de Servier (inclusiv Egis) cu 725,5 mil. lei, GlaxoSmithKline (700,0 mil. lei), Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 694,2 mil. lei, AstraZeneca (646,3 mil. lei), Bristol Myers Squibb cu 605,2 mil. lei, Viatris (528,1 mil. lei) și Merck & Co. cu 523,7 mil. lei.

3inclusiv LABORMED și ALVOGEN

1inclusiv TERAPIA

2inclusiv EGIS

4inclusiv SANDOZ

NB: Aceste date estimează ieşirile de produse din farmacii către pacienţi, calculul valorilor şi cotelor de piaţă de mai sus fiind efectuat în preţuri de achiziţie în farmacie. Aceste date nu constituie informații referitoare la cifra de afaceri și indicatorii de profit ai producătorilor de medicamente prezenți în România și nici nu pot fi extrapolate în acest sens, datorită cadrului specific de reglementare a pieței interne.

Despre Cegedim
Customer
Information:
Cegedim Customer Information este compania care continuă segmentul de activitate cel mai matur datele de vânzări desprins din Cegedim Romania la sfârșitul anului 2014. În cei peste 20 de ani de activitate s-a axat pe susținerea companiilor producătoare printr-un portofoliu tot mai diversificat de soluții și servicii având în prezent un număr de peste 80 de clienți. În prezent compania numără 30 de angajați și un număr variabil de colaboratori.
Despre Cegedim:

Fondată în 1969 Cegedim este o companie de tehnologie și servicii inovatoare în domeniul managementului fluxului de date digitale pentru sistemele de îngrijire a sănătății și pentru B2B și un dezvoltator de software pentru profesioniștii din domeniul sanitar și sistemele de asigurări de sănătate. Cegedim are peste 4.500 angajați în 10 de țări și a realizat venituri de 468 mil. EUR în 2018. Cegedim SA este listată la Bursa din Paris (EURONEXT: CGM).
Pentru mai multe informații vizitați www.cegedim.com.

Contacte: Mihaela MIHAI Aude BALLEYDIER Follow Cegedim:
Cegedim Customer Information
Sr Product Manager
Cegedim
Media Relations
Tel: +40 (0)3 72 13 95 90
mihaela.mihai@cegedim.com
Tel: +33 (0)1 49 09 68 81
aude.balleydier@cegedim.fr


Aleea Modrogan 20, etaj 3, 011826 Bucuresti sector 1, Romania | Tel. : +40 372139590 | Fax : +40 372139591 | www.cegedim.com Cegedim Customer Information s.r.l. – Registrul Comertului J40/13603/2014 – CUI RO 33826778

Prof. dr. Gabriel Hancu
Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie din Tîrgu Mureș
Facultatea de Farmacie, Disciplina Chimie farmaceutică
punctul pe i

2024 a debutat în lumea farmaceutică cu histeria eliberării antibioticelor. Presa prost informată, ca de obicei, a amplificat problema, iar pacienții nu au înțeles nimic, poate nici unii dintre farmaciști sau medicii prescriptori. Ordinul Ministerului Sănătății, menit să reglementeze eliberarea antibioticelor în România, a stârnit dezbateri aprinse cu privire...

...
Ioan-Aurel Pop
reteta de cultura

Nu se știe în detaliu prin ce mecanisme ale minții ne atrage trecutul, dar fenomenul este incontestabil, chiar dacă unii dintre noi detestă (sau afirmă că detestă) acest lucru. O explicație generală există și este arhicunoscută: istoria reprezintă viața oamenilor trăitori în trecut, iar viața este esența „trestiei gânditoare” numite om. Cum să nu fim atrași de viață, adică de noi înșine, de soarta noastră ...
univers farmaceutic
Acest site, numele sau si tot materialul inclus este copyright © Colegiul Farmacistilor din Romania (toate drepturile rezervate).
Reproducerea totală sau parțiala, și sub orice altă formă, tipărită sau electronică, sau distribuția articolelor se face numai cu acordul scris al autorului.
WebDesign by Incorom