Este bine cunoscut faptul că farmaciile în general, și farmaciile independente în special, funcționează într-un mediu competitiv și complex.
Pe de o parte, la fel ca în toate domeniile, a crescut exigența clienților, care au multe opțiuni pentru a-și satisface nevoia de produse și servicii specifice, iar angajații adecvați sunt tot mai dificil de găsit și de reținut. Competiția a crescut dramatic, pe fondul dezvoltării lanțurilor de farmacii, a fuziunilor și achizițiilor care au loc. Numărul de farmacii este deja ridicat.
Pe de altă parte, există provocări specifice: rentabilitate în scădere, termene lungi de recuperare a sumelor datorate; reducerea obligatorie a prețurilor medicamentelor pe bază de prescripție; disponibilitatea unor medicamente; condițiile creditelor comerciale; relația dificilă, consumatoare de timp cu Casa de Asigurări de Sănătate; schimbările frecvente de reglementare și a listelor de medicamente compensate și gratuite și altele.
Programul înțelege provocările actuale ale industriei de profil și își propune să ofere informații practice și concentrate, instrumente de lucru de care participanții au nevoie, fără pretenția de a-i dezvolta pe aceștia în toate domeniile managementului și leadership-ului.
Esența acestui program poate fi exprimată simplu astfel: PRAGMATISM, APLICABILITATE și CONSISTENȚĂ în zona conducerii și dezvoltării afacerii.
EXEC-EDU
Consultanţi Industrie şi Servicii Farmaceutice
Preţ program:
990 EUR (exclusiv TVA)
Opțional:
Mentoring și Consultanță individuală de business - 3 ore / participant: 150 EUR (exclusiv TVA)
Conținutul programului pe fiecare din modulele menționate este următorul:
sesiunea |
tematica |
|
|
|
|
1 |
Cuvânt introductiv din partea |
|
Colegiului Farmaciştilor din România |
||
|
|
― farm. Marian Pană, EMBA |
|
➧ Perspectiva pieței farmaciilor în România - provocări |
|
|
Perspectiva pieţei farmaciilor în România - Provocări |
|
|
|
― farm. Petru Crăciun, EMBA |
|
Perspectiva strategică a afacerii |
|
|
|
― Prof. Dr. Lavinia Rașcă |
|
➧ Ce este o companie performantă? |
|
|
➧ Ce este strategia? Dar eficacitatea operațională? |
|
|
• Cine sunt clienții, ce nevoi au, ce promisiune de valoare le fac? |
|
|
➧ Ce înseamnă avantajul competitiv și cum se obține el? |
|
|
➧ Structura industriei |
|
|
• |
Strategii generice |
|
• |
Strategia oceanului albastru |
|
• Lanțul creator de valoare |
|
|
➧ Analiza SWOT, punct de plecare în alegerea mișcărilor strategice |
|
|
➧ Implementarea și execuția strategiei pentru îndeplinirea promisiunii de valoare |
|
|
Perspectiva resurselor umane |
|
|
|
― Prof. Dr. Lavinia Rașcă |
|
➧ Identitatea companiei – viziune, misiune, valori |
|
|
➧ Ce este un talent, din perspectiva companiei – pe cine dorim să atragem și să reținem |
|
|
➧ Ciclul motivare – satisfacție – engagement – experiență, condiție a retenției talentelor |
|
|
➧ Marketingul HR și angajarea talentelor |
|
|
➧ Cum se face tranziția de la managementul antreprenorial la managementul profesionist? |
|
|
➧ Delegarea și rolul ei în dezvoltarea afacerii |
|
|
➧ Cultura feed-back-ului |
|
2 |
Perspectiva financiară |
|
|
― Monica Minoiu, EMBA |
|
|
➧ |
Jargonul financiar – interacţiune, negociere, înţelegerea contabililor |
|
➧ |
Bilanţul contabil - sursa informaţională fundamentală |
|
➧ |
Structura contului de profit şi pierdere |
|
|
• Venituri – tipuri de venituri și sursele acestora |
|
|
• Cheltuieli – tipuri de cheltuieli (fixe/variabile, directe/indirecte) și sursele acestora |
|
➧ Marja brută și marja netă (profitul) afacerii. Pârghiile de acțiune în companie: venituri-costuri-marjă |
|
|
|
• Marja brută – cazul farmaciilor |
|
|
• Interacțiunile între cantități vândute, venituri și costuri – variantele utilizării analizei punctului de |
|
|
echilibru |
|
|
• Profitul (rezultatul operațional) - cazul farmaciilor |
|
➧ |
Structura situaţiei trezoreriei (cash-flow) |
|
|
• Ciclul venituri – încasări și ciclul cheltuieli – plăți |
|
|
• Diferențe între rezultatul operațional și situația cash-flow |
|
|
• Nevoia de numerar |
|
➧ |
Tipuri de cifre-cheie și indicatori financiari: indicatorii de profitabilitate, lichiditate și echilibru |
|
|
financiar |
3 |
Perspectiva operaţională |
|
|
― Monica Minoiu, EMBA |
|
|
➧ |
Ce este managementul operațional? |
|
➧ Productivitate, eficiență, eficacitate în managementul operațional |
|
|
➧ |
Achiziții, Prețuri, Stocuri |
|
|
• Managementul stocurilor; tipuri de stocuri și impactul asupra afacerii; costul stocurilor și metode |
|
|
de descărcare a gestiunii |
|
|
• Studiu de caz |
|
➧ |
Metode de previziune a cererii - metode cantitative și metode calitative |
|
|
• Calculul comenzii optime, a stocului de siguranță |
|
|
• Metode de dimensionare a stocurilor: modelul de bază, modelul cu reduceri la cantitate, modelul |
|
|
de determinare a stocului de siguranță |
|
|
• Mecanisme de decizie preț-discount-cantitate |
|
➧ |
Relația costuri-stocare și indicatori economico-financiari |
|
➧ |
Decizii manageriale privind stocurile din companie, decizii legate de managementul selectiv al |
|
|
stocurilor |
|
➧ |
Măsurarea și evaluarea performanțelor. De la obiective SMART la ținte (target-uri) |
|
|
• Atelier de construire a unor obiective SMART și ținte (target-uri) |
4 |
Perspectiva comercială - marketing şi vânzări |
|
|
― Alin Gherman, EMBA |
|
|
➧ |
De la obiectivele strategice ale companiei la planificarea de marketing a strategiei de piață |
|
➧ |
Mixul de Marketing |
|
|
• Comportamentul Consumatorului (segmentare/proces decizional/nevoi) |
|
|
• Ciclul de viață al produsului (poziționare produs, tactici specifice fiecărei etape, construirea |
|
|
strategiilor de produs) |
|
|
• Promovarea afacerii: mixul promoțional, cele 4 reguli ale construcției mesajului promoțional, |
|
|
promovarea în funcție de CVP, alegerea obiectivului, alegerea canalului media, push vs pull |
|
|
• Dezbateri și studii de caz |
|
➧ Abilități de comunicare și influențare, cele 6 legi ale influențării |
|
|
➧ Oportunități și Diferențiere vs Nevoi și Dorințe. Vânzarea conceptuală |
|
|
➧ |
Fact based Selling & Presenting. Clienților le place să cumpere, nu să li se vândă: cum să-ți prezinți |
|
|
în mod eficient oportunitatea oricărui client. Ce contează cu adevărat? Principalii indicatori care |
|
|
impulsionează decizia |
|
➧ |
Construirea Planului de Vânzări |
|
|
• Organizarea portofoliului de clienți și prospecți |
|
|
• Setarea de obiective de vânzări |
|
|
• Tehnica defalcării obiectivelor-efect în activități-cauză, planificarea și urmărirea acestora |
|
|
• Atelier de lucru pentru elaborarea planului de vânzări și promovare |
|
➧ |
Reguli de merchandising |
Agenția Europeană a Medicamentului (European Medicine Agency, EMA) definește produsele biologice ca fiind medicamente care conțin una sau mai multe substanțe active obținute dintr-o sursă biologică. Unele medicamente biologice sunt identice cu unele substanțe deja prezente în corpul uman (exemplu: unele proteine, cum ar fi insulina, hormonul de creştere şi eritropoietina); altele sunt obținute prin procesare din sânge uman, celule, organe și țesuturi de animale...
...Sub îndrumarea și la invitația doamnei Conf. Dr. Adina Popa, în data de 3 decembrie 2024, am participat la Cluj-Napoca, la întâlnirea farmaciștilor clinicieni încadrați în spitalele din țară. Această întâlnire a fost organizată în cadrul Zilelor U.M.F....
...