Piața farmaceutică în trimestrul 2 2024
București, 31 iulie 2024
Conform rezultatelor studiului Pharma & Hospital Report, Cegedim Customer Information estimează că în perioada iulie 2023 – iunie 2024, volumul medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 711,3 milioane cutii, în scădere cu 1,1% față de consumul din perioada iulie 2022 – iunie 2023.
Numărul total de zile de tratament a crescut cu 2,5%. Pentru medicamentele pe baza de prescripție din retail și spital, numărul de zile de tratament a crescut cu 2,0%, fără a lua în calcul medicamentele aferente programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV).
În aceeași perioadă, valoarea medicamentelor eliberate către pacienţi în România a fost de 31,99 miliarde lei (6,44 miliarde Euro) la preţ de distribuție, cu 15,0% mai mult față de perioada de referință. Izolând impactul programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV), valoarea medicamentelor Rx eliberate din farmaciile publice a crescut cu 19,8%, totalizând 16,65 miliarde lei (3,35 miliarde Euro).
Pharma & Hospital Report, studiu de referință în analiza pieței farmaceutice din România, este realizat începând cu anul 1996.
Evoluția pieței în volum*
*pentru categoriile CVR, respectiv CV calculul variației s-a facut ținând seama de componența listelor valabilă în perioada de raportare (trim.2 2024), respectiv în perioda de referință (trim.2 2023)
În trimestrul 2 2024, volumul total al medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 170,3 milioane cutii, cu 3,4% mai puțin față de trimestrul 2 din 2023. Evoluția a fost generată de scăderea canalului de retail (-3,7%) în condițiile în care spitalul a crescut ușor (+1,8%). Pe segmente, în farmaciile publice, rata de creștere în volum a fost de -3,1% pentru Rx și de -4,7% pentru produsele OTC (medicamente și suplimente nutriționale).
În perioada iulie 2023 – iunie 2024, volumul total al consumului de medicamente a fost de 711,3 milioane cutii, în scădere cu 1,1% față de consumul din perioada de referință (iulie 2022 – iunie 2023). Volumul medicamentelor pe bază de rețetă (Rx) din farmacii s-a ridicat la 417,7milioane cutii, în creștere cu 0,4%, iar cel al produselor OTC din farmacii la 263,8 milioane cutii, în scădere cu 3,5%. Volumul medicamentelor din spitale a atins 29,8 milioane cutii, canalul de spital crescând în volum cu 0,9%.
Evoluția pieței în valoare*
*la nivel de preț de intrare în farmacie (PPP – Pharmacy Purchase Price)
În trimestrul 2 2024, valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienți s-a ridicat la 8,20 miliarde lei în creștere cu 12,8% față de trimestrul 2 din 2023, în condițiile în care medicamentele din retail au crescut cu 10,4% iar cele consumate în spitale cu 27,2%. În canalul de retail, pe segmente, ratele de creștere în lei au fost de 13,5% pentru Rx şi de 2,8% pentru produsele fără prescripție medicală. Medicamentele aferente contractelor cost-volum din retail au crescut semnificativ (+18,2%), în timp ce cele aferente contractelor cost-volum-rezultat au scăzut cu 65,5%. Și celelalte medicamente pe bază de prescripție din farmaciile de retail au înregistrat un avans de 15,9% față de trimestrul 2 din 2023.
În perioada iulie 2023 – iunie 2024, valoarea totală a pieţei a fost de 31,99 miliarde lei în creștere cu 15,0% faţă de perioada de referință. Medicamentele pe bază de rețetă (Rx) din farmacii au atins 19,57 miliarde lei (+18,2%), produsele fără prescripție medicală din farmacii au însumat 7,66 miliarde lei (+6,6%) iar segmentul de spital 4,75 miliarde lei (+16,7%).
Izolând impactul semnificativ al programelor cost-volum-rezultat (CVR) și cost-volum (CV) din retail, ce totalizează cca. 2,93 miliarde lei, piața de medicamente Rx fără contract, din farmacii a crescut față de perioada de referință cu 19,8%, la valoarea de 16,65 miliarde lei.
Grupe terapeutice mari - MAT (2024-Q2)
În privința evoluției principalelor grupe terapeutice, în ultimele 12 luni, se evidențiază creșteri în volum peste media pieței de -1,1%, numai în cazul antineoplazicelor și imunomodulatoarelor (+6,9%) precum și al medicamentelor destinate sistemului cardiovascular (+2,1%). Anti-infecțioasele sistemice au scăzut cu 6,3%, iar medicamentele aferente sistemului respirator cu 5,4%. Medicamentele pentru afecțiunile sistemului nervos au scăzut cu 2,7%, cele destinate sistemului musculo-scheletic au scăzut cu 2,1%, iar cele destinate sistemului digestiv și metabolism cu 1,3%.
În valoare, în ultimele 12 luni se evidențiază creșteri peste media pieței de +15,0% în cazul antineoplazicelor și imunomodulatoarelor (+23,4%) și al medicamentelor destinate sistemului cardiovascular (+ 17,1%).Toate celelalte grupe terapeutice, cu excepția anti-infecțioaselor sistemice (+ 3,9%), au avut creșteri semnificative, dar s-au situat sub media pieței. Astfel medicamentele destinate sistemului digestiv și metabolism au crescut cu 12,3%, cele pentru afectiuni ale sistemului nervos cu 14,2%, sistemul musculo-scheletic cu 12,8%, iar sistemul respirator cu 11,5%.
Top 20 Corporații în volum
În volume, în trimestrul 2 2024 clasamentul se păstrează același ca în trimestrul anterior, cu compania Sun Pharma (inclusiv Terapia) pe primul loc cu 17,3 mil. unități, fiind urmată de Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu 15,9 mil. unități și de Servier (inclusiv Egis) cu 10,9 mil. unități.
Pentru intervalul iulie 2023 – iunie 2024, componența principalelor 10 corporaţii nu se modifică în comparație cu ediția anterioară. Astfel, pe primul loc se află corporația Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 72,7 mil. unități urmată de Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu vânzări de 65,0 mil. unități și Servier (inclusiv Egis) cu 42,7 mil. unități.
Topul primilor 10 jucători este completat de Krka (35,1 mil. unități), Viatris (32,9 mil. unități), Sanofi (30,7 mil. unități), Antibiotice (25,3 mil. unități), Menarini (22,5 mil. unități), Biofarm (22,3 mil. unități) și Gedeon Richter (20,7 mil. unități).
Top 20 Corporații în Valoare*
În valoare, în trimestrul 2 2024 ierarhia se păstrează, compania Astrazeneca rămânând pe primul loc cu 424,4 mil. lei, fiind urmată de Sanofi cu 375,2 mil. lei și de SunPharma (inclusiv Terapia) cu 365,1 mil. lei.
Pentru intervalul iulie 2023 – iunie 2024, ierarhia primelor 3 corporații din punct de vedere valoric se modifică față de trimestrul anterior. Astfel, pe primul loc se situează corporația AstraZeneca cu vânzări de 1.529,7 mil. lei, urmată de Sanofi cu 1.481,9 mil. lei și de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 1.476,8 mil. lei. Topul primilor 10 jucători este completat de Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu 1.405,5 mil. lei, Johnson&Jonhnson cu 1.181,8 mil. lei, Servier (inclusiv Egis) cu 1.169,4 mil. lei, Pfizer cu 1.110,7 mil. lei, Novartis cu 928,8 mil. lei, Hoffmann La Roche (904,8 mil. lei) urmată de Novo Nordisk (897,1 mil. lei).
*la nivel de preț de intrare în farmacie (PPP – Pharmacy Purchase Price)
1 inclusiv TERAPIA
2inclusiv LABORMED și ALVOGEN
3 inclusiv EGIS
NB: Aceste date estimează ieşirile de produse din farmacii către pacienţi, calculul valorilor şi cotelor de piaţă de mai sus fiind efectuat în preţuri de achiziţie în farmacie, Aceste date nu constituie informații referitoare la cifra de afaceri și indicatorii de profit ai producătorilor de medicamente prezenți în România și nici nu pot fi extrapolate în acest sens datorită cadrului specific de reglementare a pieței interne,
Despre Cegedim Customer Information: |
De peste 25 de ani, Cegedim Customer Information (CCI) susține companiile din industria farmaceutică printr- un portofoliu tot mai diversificat de soluții și servicii pentru cercetarea de piață și pentru managementul echipelor de marketing și vânzări. Având în prezent un număr de peste 90 de clienți, CCI se remarcă prin flexibilitatea cu care poate răspunde unor nevoi diverse și specifice fiecărui segment de utilizatori ai serviciilor sale. Compania numără 30 de angajați, printre care o echipă locală de statisticieni, dezvoltatori de software și specialiști în procesarea bazelor de date, precum și o echipă experimentată în activitatea de asistență a clienților. Vă invităm să urmariți pagina Cegedim România pe LinkedIn și să accesați materialele publicate de noi pe portalul de știri din domeniul medical-farmaceutic, din pagina www.cegedim-healthcare.ro/stiri-din-sanatate/ |
Despre Cegedim: | Fondată în 1969 Cegedim este o companie de tehnologie și servicii inovatoare în domeniul managementului fluxului de date digitale pentru sistemele de îngrijire a sănătății și pentru B2B și un dezvoltator de software pentru profesioniștii din domeniul sanitar și sistemele de asigurări de sănătate. Cegedim are peste 4.500 angajați în 10 de țări și a realizat venituri de 468 mil. EUR în 2018. Cegedim SA este listată la Bursa din Paris (EURONEXT: CGM). Pentru mai multe informații vizitați www.cegedim.com. |
Contacte: | Mihaela MIHAI | Aude BALLEYDIER | Follow Cegedim: |
Cegedim Customer Information Sr Product Manager |
Cegedim Media Relations |
||
Tel: +40 (0)3 72 13 95 90 mihaela.mihai@cegedim.com |
Tel: +33 (0)1 49 09 68 81 aude.balleydier@cegedim.fr |
Aleea Modrogan 20, etaj 3, 011826 Bucuresti sector 1, Romania | Tel. : +40 372139590 | Fax : +40 372139591 | www.cegedim.com Cegedim Customer Information s.r.l. – Registrul Comertului J40/13603/2014 – CUI RO 33826778
Rezumat
Demodicoza umană este o dermatoză parazitară transmisibilă cauzată de acarienii Demodex, prezenți în foliculii piloși și glandele sebacee umane. Conform studiilor actuale, substanțele conținute de unele uleiuri esențiale cum ar fi uleiul esențial de arbore de ceai, mentă, camfor, salvie s-au dovedit eficiente în tratamentul demodicozei umane. Cercetări ulterioare ar trebui să se concentreze asupra eficacității, toxicității, formulării substanțelor naturale pentru a îmbunătăți potența acaricidă a acestora în demodicoza umană.
...Pentru început, vă prezint un tabel ce conține o analiză pe top 10 DCI (denumire comună internațională) pe anul...
...